Kompaniya Google kengaytma do'konidan AdBlock va uBlock reklama blokerlarini olib tashladi.
18-sentyabr, chorshanba kuni Google reklamalarni blokirovka qilishga mo'ljallangan ikkita Chrome kengaytmasidan voz kechdi. Gap shundaki, ikki kun oldin AdGuard soxta AdBlock va uBlock reklama blokerlarini topdi.
Kompaniyaning texnik direktori Andrey Meshkovning ta'kidlashicha, yuqoridagi kengaytmalarning nomlari boshqa mashhur Adblock Plus va uBlock Origin blokerlarining nomlariga juda o'xshash va foydalanuvchilar ularni adashtirib yuborishlari mumkin.
Ro'yxatga olish maktubida Google vakillari AdBlock va uBlock Chrome kengaytma do'konidan olib tashlanganligini tasdiqlashdi, ammo nima uchun, bu haqda izoh berishdan bosh tortishdi. Shuningdek, nega ilova do'konida o'xshash, chalg'itadigan nomlar bilan kengayish mavjudligi mumkinligi ham noma'lum.
Biroq, Meshkov ta'kidlaganidek, gap faqat ismlarning o'xshashligida emas. AdBlock va uBlock-da cookie-fayllarni to'ldirish hujumi uchun kodlar mavjud bo'lib, foydalanuvchi Internet-do'konlardan noqonuniy foyda olish uchun brauzer sessiyasiga uchinchi tomon cookie fayllarini qo'shgan foydalanuvchiga ko'rinmas hollarni o'z ichiga oladi. Bundan tashqari, kengaytmalarda dasturchi konsoli ochilsa, cookie fayllarini to'ldirishni o'chirib qo'yadigan vosita mavjud. Mutaxassisning fikriga ko'ra, o'rnatishdan keyingi dastlabki 55 soat ichida AdBlock va uBlock kutilganidek ishlaydi va shundan keyingina zararli faoliyatini boshlaydi.
Meshkov hisob-kitoblariga ko'ra, kengaytmalarning umumiy auditoriyasi haftasiga 1,6 milliondan ortiq foydalanuvchilarni tashkil qiladi. Bunday ko'p sonli foydalanuvchilar tufayli AdBlock va uBlock ishlab chiqaruvchilari oyiga millionlab dollarni tashkil etadigan cookie-fayllarni "ishlab topmoqdalar".
Batafsil: https://www.securitylab.ru/news/501259.php